Mememdeki akıntı yüzünden çocuğum olmuyormuş

SORU:

2 yıllık evliyim. Bu benin ikinci evliliğim. Birinci evliliğimde 2 kez çocuk aldırdım. Şimdi çocuğum olmasını çok istiyorum. Ama olmuyor. Bir de mememden sarı renkli bir sıvı geliyor. Doktor bundan dolayı çocuğumun olmadığını söyledi. Memedeki akıntıyı kurutmak gerekiyormuş. Bunun için ilaç verdi, 3 ay düzenli olarak kullandım ama geçmedi. Tekrar gittim, yine ilaç verdi ama faydasını görmedim. Bu arada hormon testi yaptırdım, temiz çıktı. Sizce neden böyle oluyor? Ne yapmam lazım? Bu konuyla ilgili yardımlarınızı bekliyorum.

 

CEVAP:

Anlattıklarınızdan benim aklıma 3 şey geliyor. Birincisi, geçirdiğiniz kürtajlardan dolayı rahimde veya rahim kanallarında (tubalarda) bir problem olabilir. Doktorunuzun muayenesi, ultrasonla yapılan muayene ve rahim filmi çekilerek bu soru cevaplandırılabilir. İkinci nokta, memenizden gelen sıvı, biz buna galoktore diyoruz ve genellikle prolaktin hormonunun yüksek değerlere çıkması ile ortaya çıkıyor. Prolaktin hormon düzeyini ölçtürmekle sorun meydana çıkarılabilir. Eğer bu hormon yüksekse gebeliğin gerçekleşmemesi normal. Prolaktin hormonu yükselince yumurtlama işlemi olmaz ve sonuçta gebelik meydana gelemez. Ancak tedaviyle prolaktin seviyesi normal değerlere düşürülürse gebelik oluşabilir. Gelelim aklıma gelen üçüncü noktaya; eşiniz spermiogram yaptırdı mı? Belki onun bir sorunu vardır. Çocuğu olmayan bir çiftte tüm şüpheler kadın üzerinde yoğunlaşıyor. Ama çocuk olabilmesi için sağlıklı bir kadınla beraber sağlıklı bir erkeğe de ihtiyaç var.

Similar Posts

  • Acaba hamile miyim?

    SORU: 17 yaşında bir genç kızım. Bir sevgilim var ve 1.5 yıldır birlikteyiz. Son birkaç aydır ilişkiye giriyoruz. Son ilişkiye girdiğimde sevgilim içime boşaldı. Adet günümün üzerinden 23 gün geçti. Gebelik testi yaptım ama negatif çıktı. Acaba hamile olabilir miyim? Ne olur bana cevap verin. CEVAP: Teste göre hayır. Bana göre de hayır. Ama binde…

  • Cinsel deneyim

    merhaba ben 18 yaşıma yeni bastım cinsel deneyim yapmak istiyorum paralılarla ama erken boşalma diye bir sorunumda var ben ne yapmalıyım yada ilk deneyim olduğu için ne önerirsiniz bana halil tarafından gönderilmiş SORU SOR kısmından gelen SORUDUR. Bu soruya uzmanlar tarafından verilmiş bir yanıt bulunmamaktadır. SORU SOR kısmındaki formdan gelen sorulara ziyaretçiler tarafından yanıt verilmektedir….

  • Sizce kan nereden geldi ?

    kiz arkadawimla ters iliski yasadik ,ama ben makattan girdiyine eminim,penisin azicik ucu girdi ve kiz arkadawim cok aciyo dedi ve cikradim..2 dk sora vajinada yogun kan gorduk ama aci filan olmadi..hemde ayak usteydik sizde bu kizlik zari mi yoksa makatdan mi geldi sabri tarafından gönderilmiş SORU SOR kısmından gelen SORUDUR. Bu soruya uzmanlar tarafından verilmiş bir…

  • Sünnetten kaç gün sonra mastürbasyon yapılabilir ?

    18 yaşındayım yeni sünnetliyim kaç gün sonra mastürbasyon yapabilirim ve ereksiyon dikişe zarar verir mi Mehmet tarafından gönderilmiş SORU SOR kısmından gelen SORUDUR. Bu soruya uzmanlar tarafından verilmiş bir yanıt bulunmamaktadır. SORU SOR kısmındaki formdan gelen sorulara ziyaretçiler tarafından yanıt verilmektedir. Konu başlığına tıklayıp sizlerde konu içerisine girerek yorumları okuyabilir ya da yorum yapabilirsiniz.

  • Siğil var, ne yapmalıyım?

    SORU: Benim cinsel bölgemde siğil var, ne yapabilirim? Jinekolog bu durumu çözebilir mi?   CEVAP: Genital bölgedeki siğiller genellikle HPV’nin (İnsan papilloma virüsü) yaptığı değişikliklerdir. HPV’nin pek çok tipi var. Bunlardan 15-20 tanesi rahim ağzı kanseri yapıyorken, geri kalan HPV tipleri genital organlarda siğillerin oluşmasına neden oluyor. İnsanda tek bir HPV tipinin olması şart değil….

  • Hayat kadını ile ilişkiye girdim hastalık kapmış mıyımdır?

    SORU: 18 yaşında bir gencim. Geçenlerde bir hayat kadınıyla ilişkiye girdim. Ama prezervatif kullanmadım. Size iki sorum var. 1) Sizce hastalık kapmış mıyımdır? Ne yapmalıyım? 2) Şu an bir sorunum yok ama hastalığın ilk belirtileri nelerdir?   CEVAP: Ortaya çıksaydı şimdiye kadar çıkardı. Geç ortaya çıkan bir mikrop almışsan ona da yapılacak bir şey yok….