Ameliyat oldum ama ilişki sırasında çok ıstırap çekiyorum

Kategori: Cinsel Sorular - 773 görüntülemeYorum Yazın
Ameliyat oldum ama ilişki sırasında çok ıstırap çekiyorum

SORU:

Ben, Serviks Ca tanısı ile 2 yıl önce de tip III histerektomi ameliyatı geçirdim. Kemoterapi ve radyoterapi gördüm. Sonra tedavim brakiterapi ile devam etti. Şu anda en büyük şikayetim ilişki sonrası vajinada şiddetli bir ağrı, karın ağrısı ve gaz sancısı yaşamam. Kontrollerimdeki smear testi temiz çıktı. Ama ağrılarım yüzünden çok rahatsız oluyorum ve cinsel hayatımın bittiğini düşünüyorum. Bu durum beni çok olumsuz etkiliyor. Beni bu konuda bilgilendirmenizi ve yol göstermenizi rica ediyorum.

 

CEVAP:

Geçirdiğiniz ameliyat vajinanın boyunu biraz kısaltıyor, ayrıca radyoterapi ve kemoterapi vajinanın fizyolojisini bozuyor, vajinada daralma vajina mukozasında incelmeye neden oluyor. Eğer bu işin üzerine gitmezseniz ileride vajinada yapışma sonucu boyu daha da kısalacaktır. Bunun için tümör cinsini bilmiyorum ama eğer Adenocarsinom değilse vajinal yoldan estrojenli kremler kullanabilirsiniz. Ayrıca kesin olarak ilişkide bulunmaya devam edin. Doktorunuzdan vajinadaki kuruluğa karşı kullandığımız kayganlaştırıcı jetlerden isteyebilirsiniz. Söylediklerimi yaparsanız ve ameliyat olduğunuzu unutmaya çalışırsanız her şey bugünlerden daha iyi olacaktır.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!