Antideprasan kullansam cinsel gücüm azalır mı?

Kategori: Cinsel Sorular - 1.092 görüntülemeYorum Yazın
Antideprasan kullansam cinsel gücüm azalır mı?

SORU:

Ben antidepresan türünde bir ilaca başlayacağım. Ama yan etkilerinde libido düşüklüğü yazıyor. Bunun ne anlama geldiğini açıklar mısınız? Benim düzenli bir cinsel yaşamım var. Bu durum beni nasıl etkiler?

CEVAP:

Bazı depresyon ilaçları cinsel isteği azaltabilir. Fakat ilaç prospektüslerinde çok nadir de görülen yan etkiler yazılmak durumundadır ve bu çok küçük bir ihtimaldir. Eğer doktorunuz sizin bu ilacı kullanmanızı istediyse doğru olan ilacı kullanmak ve bir yan etki görülürse doktorunuza başvurmaktı. Yan etki görülse bile ilacın kesilmesi ile durum normale dönecektir. Yan etkisi olmayan hiçbir ilaç yoktur, hatta yan etkisi olmayan ilacın etkisi de olmaz diyebiliriz. Bu durumu göz önünde tutarak sadece doktorlar tarafından verilen ilaçları uygun dozlarda kullanmaya özen göstermeliyiz.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!