Erkeklik hormonum yüksekmiş, çocuğum olur mu?

Kategori: Cinsel Sorular - 945 görüntülemeYorum Yazın
Erkeklik hormonum yüksekmiş, çocuğum olur mu?

SORU:

21 yaşında evli bir kadınım. Ben 3 yıl hormon tedavisi gördüm. Yüzümde tüylenme ve sivilce sorunuyla doktora gitmiştim. Bana bir takım testler yapıldı ve erkeklik hormonlarımın fazla çalıştığı söylendi. Diana 35 adlı hapı verdi. 3 yıldır içiyorum. 1 yıllık evliyim. Diana 35’i bırakalı 2 ay oldu. 1 aydır çocuk istiyoruz ama olmuyor. Sizce her şey yolunda mı?

CEVAP:

Yumurtalıkların hormon yapımındaki bozuklukları sonucunda erkeklik hormonunda artış görülebilir. Bunun sonucunda da tüylenme, ciltte bozulma ve sivilcelenme, adet düzensizlikleri ortaya çıkıyor. Doktorunuz yumurtalıklardaki bu bozukluk için verdiği ilaç herhalde şikayetlerinizde düzelme sağlamıştır. İlacı bırakalı 2 ay olmuş. Bu süre çocuk olup olmayacağını değerlendirmek için çok kısa. Bence bir süre daha bekleyebilirsiniz. Eğer hâlâ bebeğiniz olmuyorsa durumunuz tekrar değerlendirilecek. Doktorunuzun gerekli göreceği testleri yaptırarak bebek olması için belki de başka bir tedavi uygulanacaktır.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!