Guatrım var ilaçla adet görüyorum

Kategori: Cinsel Sorular - 912 görüntülemeYorum Yazın
Guatrım var ilaçla adet görüyorum

SORU:

Sorunum hormonal denge ve ilaçla adet görmem. 2 yıldır ilaçla adet görüyorum. 2 sene önce 1 yıl kadar adet görmedim, doktora gittim. Farlutal adlı ilacı verdi, adet görmeyince doktora gittim. Guatr olduğu ortaya çıktı. Testler yapıldı. Doktorum bana Hipogonodotropik hipogonodizm denen hastalıktan söz etti. Her ay ilaçla adet görebiliyorum. İleride çocuğum olur mu? Bu hap ne gibi sorunlara yol açar? Bir de kilo problemim var, istesem de kilo veremiyorum, ömür boyu hapa bağlı mı kalacağım?

 

CEVAP:

Hypiogonatropik hipogonadizm denen hastalık beyindeki hipofiz bezinden salgılanan FSH ve LH hormonlarının yeterince salgılanmaması sonucu, yumurtalıkların iyi çalışmaması ve yumurtalıktan çıkan kadınlık hormonu estrojenin yeterince salgılanmamasıdır. Şimdilik kullandığınız ilaca devam edin. Bu sekide rahim küçük kalmayacak hayatınız bir eksiklik hissetmeden {Hormonal açıdan) devam edecek. İleride çocuk istediğiniz zaman gerekli hormon tedavisi yapılabilir, bebek sahibi olabilirsiniz. Bu arada kilo problemini mutlaka halletmelisiniz.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!