İlaç kullanırken adetlerim düzene girmişti ama

Kategori: Cinsel Sorular - 840 görüntülemeYorum Yazın
İlaç kullanırken adetlerim düzene girmişti ama

SORU:

28 yaşındayım ve 1 yıllık evliyim. Benim prolaktin değerlerim 7 ay önce 127’di. Doktorum prolaktin ilacı verdi. Yedi ay kullandım, prolaktin değerim 3’e kadar düştü. İlacı 5 ay haftada 2 defa kullandım ve 2 aydır da haftada bir kullanıyorum. İlaca başlamadan önce adet düzensizliği yaşıyordum. İlaçtan sonra adetlerim düzene girdi. Ama bu ay, bir hafta arayla 2 kez adet gördüm. Bunun nedeni ilacın dozajının azalmış olması mı veya başka bir sorun mu? Bunun için endokronoji doktoruyla mı yoksa jinekolojiyle mi görüşmem gerekir? Bilgi verir misiniz?

 

CEVAP:

Prolaktin yüksekliği uygun ilaç kullanılması ile kısa sürede düzeltilebiliyor. Belirli dozda ilaç baskısı ile her şey yoluna girdikten sonra ilacın miktarını azaltmak da doğru bir seçim. Bu arada ilk birkaç ayda olacak aksamalar bence normal. Ama devam ederse doktorunuzla tekrar görüşürsünüz. Prolaktin yüksekken gebe kalamayan bir kadın hormon miktarı düştükten sonra gebe kalma şansı çok artmaktadır. Böyle bir sürpriz olmaması için de dikkatli olmak da yarar var.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!

YORUM YAZIN

* olan alanların doldurması zorunludur.