İlaç kullanırken hamile olduğumu öğrendim, acaba zararı olur mu?

Kategori: Cinsel Sorular - 825 görüntülemeYorum Yazın
İlaç kullanırken hamile olduğumu öğrendim, acaba zararı olur mu?

SORU:

33 yaşındayım. Son adetimin ilk günü 29 Mart. 14 Nisan’da idrar yolu enfeksiyonu nedeniyle ilaca başladım ve bir kutu bitirdim. 29 Nisan’da gebelik testi yaptırdım ve pozitif çıktı. Şu an çok tedirginim, ilaç prospektüsünde hamilelikte kullanımda ilacın C grubu kategorisinde olduğu yazıyor. Bu ne demek, sizce bir zararı olur mu? Teşekkür ederim.

CEVAP:

Sorduğunuz soru çok ciddi. Bunun cevabını sizi muayene eden (veya edecek) doktorla beraber vermelisiniz. Söylediğiniz adet tarihi belki doğru değildir, gebelik daha önce başlamış olabilir (Üstüne görme denen olay). Çok genel olarak gebeliğin ilk 3-4 haftalarında dışarıdan alınan zararlı maddeler ya çocuğun düşmesine neden olur ya da gebelik devam ediyorsa, bu zararlı maddeden çocuk etkilenmemiş demektir. Tıpta bir ilacın veya tedavi yönteminin etkinliğini göstermek için A, B, C, D gibi kategoriler belirlenmiştir. Bunlarda A kategorisi etkinliği kesin veya güvenirliği çok yüksek anlamına gelirken D kategorisinde ise sonuçlar daha az güvenilir ve kullanılan ilaç zararlı bile olabilir anlamına gelmektedir.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!