İlaç kullanmazsam adet göremiyorum

Kategori: Cinsel Sorular - 958 görüntülemeYorum Yazın
İlaç kullanmazsam adet göremiyorum

SORU:

24 yaşında bir çocuk annesiyim. Hamile kalmadan önce ilişkiye girdiğimiz zaman canım yanıyordu. Doktor “Kist var” dedi. Sonra tedavi oldum ve hamile kaldım. Doğum yaptıktan sonra 7 ay adet görmedim ve doktoruma gittim. Bana “Normal” deyip, ilaç verdi. Adet oldum ama ilaç bitince yine adet görmemeye başladım. Doğumun üzerinden 1.5 sene geçmesine rağmen hala ilaçsız adet olamıyorum. İlişkiye girdiğim zaman çok canım acıyor ve yanıyor. Bu yüzden zevk alamıyorum. Hocam, ben hep ilaçla mı adet olacağım? Cevabınızı bekliyorum.

 

CEVAP:

Doğumdan sonra adet olamamanın birçok nedeni olabilir. Doğum sonu geçirilen enfeksiyonlar rahimin iç duvarlarında yapışıklık yapabilir. Sonunda kanama olmaz veya çok az olabilir. Doğum sonunda büyük kanamalar olursa hipofiz bezinde ortaya çıkan dolaşım bozukluğuna bağlı hormon yapımı durur veya azalır. Bu da adet kanamalarının durmasına neden olabilir. Bu iki duruma ender rastlanılır. Doğum sonrası psikolojik bozukluk ve stres de hormonal dengeyi bozar, adet görememe sonucu ortaya çıkabilir. Bir süre düzenli ilaç tedavisinin yararlı olacağını düşünüyorum. Doktorunuzla görüşün gereken yardımı yapacaktır.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!