İlacı bırakınca kistler küçülüyor ama

Kategori: Cinsel Sorular - 1.058 görüntülemeYorum Yazın
İlacı bırakınca kistler küçülüyor ama

SORU:

26 yaşındayım, 5 yıllık evliyim. 4 yaşında bir oğlum var. 6 yıl önce sol yumurtalığımda kist olduğu anlaşıldı. Laparoskopi ve laparotomi ameliyatı oldum. Çikolata kisti olduğu anlaşıldı ve bana Miranova ilacı verildi. 3 senedir kullanıyorum, bıraktığım an kist tekrar oluşuyor. İlaca tekrar başladığımda küçülüyor. Son iki aydır adetlerim 2-3 gün Sürüyor, normal mi? Yazılarınızda kist ameliyatından sonra hormon tedavisi öneriyorsunuz. Bugüne kadar bana böyle bir şey söylenmedi. Ne yapmam gerekiyor?

CEVAP:

Öncelikle şunu söylemeliyim ki yumurtalığınızdaki basit, tehlikeli olmayan bir kist. Eğer tümör özelliklerini gösterseydi kesinlikle küçülüp kaybolmazdı. Kullandığınız ilacı bırakınca kist oluşabilir ama birkaç ay sonra ilacı içmemenize rağmen kist bence yine küçülecektir. İsterseniz bir süre ilaca ara verin (Doktorunuza danışarak). Kist ameliyatından sonra hormon verme dediğimiz özellikle çikolata kistlerinde endometriozis denen hastalığı baskı altında tutmak için. Benim nerede olduğumu soruyorsunuz İstanbul’dayım.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!