İlaçları bırakınca prolaktin hormonum hemen yükseliyor

Kategori: Cinsel Sorular - 1.024 görüntülemeYorum Yazın
İlaçları bırakınca prolaktin hormonum hemen yükseliyor

SORU:

23 yaşındayım. 17 yaşından sonra adetim kesildi ve 3 sene boyunca doğum kontrol hapı kullandım ama daha sonra prolaktin hormonumun 200’ün üstünde olduğu tespit edildi. Buna bağlı olarak hipofiz bezinde 12-13 mm büyüklüğünde tümör ortaya çıktı. Yaklaşık 1.5 sene aralıklı olarak Dostinex kullandım. Şimdi Dostinex’i sürekli kullanıyorum. Endokrinoloji doktorum, bu ilacı kullanırken hamile kalmamam gerektiğini söyledi. Ama ilaçları bıraktığım zamanda prolaktim hormonum hemen yükseliyor. Yüksekken hamile kalma şansım yok. Beni nasıl bir tedavi süreci bekliyor. Hamilelikte hem kilo alındığından hem de ilaçlar bırakıldığından tümör büyür mü?

 

CEVAP:

Kullandığınız ilacın gebelikte kullanılması hakkında yeterli güvenilir bilgi olmadığı için gebe kalmak istiyorsanız ilacı bırakmak veya ilacı değiştirmek zorundasınız. Kullandığınız ilaç dışında prolaktin düzeyini düşüren başka ilaçlar da var. Bu konuyu doktorunuzla konuşursanız size mutlaka yardımcı olacaktır. Gebelikte hipofiz bezindeki adenomda büyüme olabilir. Doktorunuz bu durumu takip edecek. Gerekli görürse gebelikte kullanılabilen ilaçlarla size yardımcı olacaktır.’Bu konuda tecrübeli bir jinekolojik endokrinologla görüşmenizde yarar var.

 


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!