Kürtajdan sonra hiç adet görmedim, neden?

SORU:

26 yaşındayım ve 4 yıllık evliyim. 5 ay önce kürtaj yaptırdım. Ondan sonra hiç adet görmedim. Doktora gittim ama bir problem olmadığı söylendi. Aradan 1 ay geçti ama hâlâ adet göremedim. Ne olur beni aydınlatın.

 

CEVAP:

Kürtajdan sonra adet gecikmeleri olabilir. Ama sizinki 4 ay olmuş, herhalde bu gecikmenin bir nedeni vardır. Bence ultrasonla muayene olmanız gerekiyor. Nadiren kürtajlardan sonra rahim içinde yapışıklıklar olabiliyor. Bu belki ultrasonla görülebilir. Gerekirse rahim filmi çekilerek durum aydınlatılabilir. Bunun dışında hormonal bozukluklar da adet gecikmesine neden olabilir. Az bir ihtimal ama yeni bir gebelik de başlıyor olabilir. Sonuçta doktorunuz belki bir ilaç vererek adet kanamalarınızı başlatacaktır veya neden adet olmadığınızı araştıracak birtakım testler yapacaktır.

Similar Posts

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments