Prolaktin hormonu yüksek çıkıyor, hamile kalmam çok zormuş

Kategori: Cinsel Sorular - 889 görüntülemeYorum Yazın
Prolaktin hormonu yüksek çıkıyor, hamile kalmam çok zormuş

SORU:

26 yaşındayım ve bekarım. 1.5 yıl önce prolaktin hormonu yüksekliği teşhisi ile Diane 35 ve Glucophage kullanmaya başladım. Yaklaşık 1.5 sene kullandım. Doktorum bırakmamı Ocak2009’da tekrar kontrole gelmemi söyledi. Hapı bıraktım ve adet düzensizliği yaşıyorum. Yüzümde kıllanma ve kilo verememe gibi sorunum var. İleride çocuğumun olamama ihtimali anlatıldı. Acaba sonuç ne olur çok merak ediyorum. Bu hapları tekrar kullanmam gerekecek mi? Bir de nasıl kilo vereceğim. Yapmadığım spor ve diyet kalmadı.

 

CEVAP:

Doktorunuzla tekrar görüşmenizde yarar var. Doğum kontrol hapı ve benzerleri de prolaktin hormonunu yükseltmektedir. Sizin ilaçları uzun süre bırakmanız bence pek uygun değil. Zaman zaman, kısa sürelerle ilaç kullanımına ara verilebilir, Ama senelerce ara verince her şey eski haline dönüyor. Çocuk isteyeceğiniz döneme kadar bu tedaviler devam edecek. Çocuk istediğinizde kullandığınız ilaçlar değiştirilecek ve gebe kalmanız sağlanacak. Doğumdan sonra uzun bir süre hormonların çalışması normal devam edebilir.


Bu Yazıyı Paylaş! Google+! Pinterest!